Rumunsko, Makedonie, Bosna 2017 – příprava

Rumunsko, Makedonie, Bosna 2017 – příprava

Čas odjezdu se přiblížil a začal jsem kompletovat věci, co vlastně s sebou budeme potřebovat a připravovat motorku. Motorky jsou servisované průběžně, ale cestu dlouhou skoro 5000 km jsme nechtěli podcenit.

Příprava motorky

Výměna pneumatik

Původní Michelin Anakee II již měly za sebou hodně km. Motorka tak dostala nové Mitas Terra Force. Musím říct, že ač jsem firmě Mitas moc nedůvěřoval, tyto gumy jsou na silnici opravdu super. Nejmenší problém jsem s nimi nezaznamenal. Určitě skvělá guma na velké enduro, pokud se s ním nechystáte do těžšího terénu.

Výměna tlumičů

Původní seriové po skoro 80 tisíci kilometrech měly své nejlepší za sebou a tak motorka dostala tlumiče Ohlins. Jízdní vlastnosti motorky se změnily opravdu znatelně. Motorka začala být daleko lépe ovladatelná, na silnici si s ní mohu dovolit daleko více. V náklonech je jistější, opravdu super změna!

Vybavení

Tak nějak jsem se pasoval do role servisního technika případných oprav, tak jsem se pořádně vybavil. 🙂 Veškeré nářadí, lepení, stahovací pásky… a olej (protože jej boxer prostě žere), atd.

Dále jsme s sebou krom nářadí vezli ještě jeden sprej „antipich“ a sadu knotů pro opravu bezdušových pneu a bombičky na plnění.

Tábornické vybavení již máme poměrně ustálené. Používám stále to stejné ať už jedu na motorce nebo vyrazím pěšky na čundr s báglem – tedy maximální důraz na použitelnost, skladnost a lehkost – zavírací malý multifunkční nůž (používám již cca 25 let), velký nůž, provázek, hliníkový ešus – v  něm starý armádní skládací lihový vařič, 40 let staré lihové kostky z armádních zásob – nic snad nehoří lépe!!, utěrku, něco na umytí ešusu, sirky, lžičku, dále pak ještě vozím plechový hrnek a baterku.

Pro spaní stan, spacák, samonafukovací karimatku – je skladná, malá a vyspí se na ní člověk daleko lépe, armádní celtu/pončo.

Nechtěl jsem veškeré nářadí dávat do kufrů mezi vybavení s sebou a tak jsem koupil od Marseluse schránku na nářadí, kterou má pro BMW R1200GS vymyšlenou docela době. Montáž poměrně jednoduchá, schránka dobře drží a vejde se do ní víc, než by člověk čekal. Cena sice o něco vyšší – 2000Kč, ale když si člověk spočítá, kdyby to měl vyrábět sám, materiál, čas a vše kolem, tak to není vůbec mnoho. Tuto schránku na nářadí tedy určitě můžu jen doporučit. (doporučení dělám zcela zdarma 🙂 jen na základě vlastní pozitivní zkušenosti).

Jelikož jsem s sebou potřeboval určitě vzít i olej (a jak se později ukázalo, tak i brzdovku jsem si měl vzít, což jsem ještě nevěděl), hledal jsem nějaké pěkné a ekonomické řešení. Nakonec jsem pořídil držák kanistru i 2litrový kanistr od BigHusky. Na originální kufry BMW R1200GS pasuje držáček hooodně těsně, ale přesně. S těžkým srdcem jsem sice kufry vrtal, abych držák připevnil, ale nebylo na výběr. 🙂 Jedinou nevýhodou je, že po upevnění kanistru na této straně se prostě nedostanete na zámek. Po celou dobu jsem jej tedy měl uzamčen a otevíral z druhé strany – žádný problém.

S objednávkou jsem si pořídil i brašny od BigHusky, které jsem chtěl použít do originál BMW kufrů. Bohužel se ukázalo, že brašny jsou o kousek menší. Sice by se pohodlně vyndávali a opět dávaly zpět, ale přišel bych tak o cca 20% místa, což je hodně. Takže bez brašen, věci rovnou do kufrů.

Jídlo na cestu

Ještě jsem se rozhodl, že si na cestu s sebou udělám sušené maso pěkně doma. Na internetu je spousta receptů. Toto maso určitě doporučuji. Příprava není moc složitá a je to perfektní svačinka, která dodá spoustu proteinů. Kupte dobré maso nejlépe od známého řezníka, ať máte jistotu, že maso je kvalitní. Maso nakrájejte na opravdu co nejtenčí plátky, jinak z toho bude žvejkačka. No a pak už jen stačí naložit do druhého dne v marinádě a pak pomaličku usušit v troubě. Já maso napíchal na špejle, rozvěsil do trouby na rošt a nechal minimálně 12 hodin pomalu sušit při teplotě nějakých cca 60 stupňů. Maso se pěkně usuší, sůl jej nakonzervuje a maso tak vydrží bez ledničky i několik měsíců. Doporučuji. 🙂

No a nyní již vzhůru na cesty! Den první ČR -> Slovensko (lom Šútovo)